11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Klasik sosyoloji kuramının temel konularını tanımlayabileceklerdir.
  • Sosyoloji kuramında yer alan farklı yaklaşımları ve eleştirilerini açıklayabileceklerdir.
  • 3. Klasik sosyoloji kuramındaki önemli isimlerin düşüncelerini değerlendirebileceklerdir.
  • Temel teorik yaklaşımların kavramlarını kullanarak birbirinden ayırtedebilir ve karşılaştırabileceklerdir.
  • Klasik sosyologların teorilerinin disiplini nasıl etkilediğini tartışabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Sosyoloji Kuramlarına Giriş R. BIERSTEDT: “Sociological Thought in the Eighteen Century” in: BOTTOMORE & NISBET (1978), A History of Sociological Analysis, NY: Basic Books.
3 Comte& Spencer Comte & Spencer
4 Karl Marx Yazıları Karl Marx, “Alienation, Class Struggle and Class Consciousness” in Readings in Social Theory (23 54)
5 Emile Durkheim Robert Alun Jones, “Emile Durkheim” in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (193 238)
6 Emile Durkheim Yazıları Emile Durkheim, “Anomie and Social Integration” in Readings in Social Theory (55 80)
7 Ara sınav I / MIDTERM I
8 Max Weber Stephen Kalberg, “Max Weber” in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (132 192)
9 Max Weber Yazıları Max Weber, “The Iron Cage”, in Readings in Social Theory (81 115)
10 Georg Simmel Lawrence A. Scaff, “George Simmel” in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (239 266)
11 George Herbert Mead Dmitri N. Shalin, “George Herbert Mead”, in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (290 232)
12 Alfred Schutz Mary Rogers, “Alfred Schutz” in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (355 375)
13 Talcott Parsons Victor Lidz , “Talcott Parsons” in The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists (376 420)
14 Dönemin Değerlendirilmesi
15 Final sınavı
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı George Ritzer (2010) Classical Sociological Theory, New York : McGrawHill Higher Education. George Ritzer (ed), (2000) The Blackwell Companion to Major Classical Social Theorists, Oxford: Blackwell, James Farganis (ed), (2008) Readings in Social Theory, New York : McGrawHill Higher Education
Önerilen Okumalar/Materyaller G. Saalman (2010) “Classical Soc. Theories”/ http://homes.ieu.edu.tr/~nerol

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
1
19
    Toplam
135

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek.
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010